Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ventrikel @, Næstved, fredag 14. december, 2018, 17:44 (310 dage siden) @ ThomasTT

At forsyne en Kattegatforbindelse med jernbane og lave en højhastighedsbane blot fra Høje Taastrup til Kalundborg vil koste over 100 mia kr.
Til glæde for 15.000-20.000 rejsende daglig medmindre toger skal stoppe rigtig mange steder mellem København og Kalundborg.
For de penge kan man få dobbeltspor til Kalundborg og fået udrettet banen til 180 km/h.
Få lagt 2 ekstra spor fra Roskilde ovet Ringsted til Korsør.
Få 2 spor mere mellem Nyborg og Odense og få lavet banen med 2 spor mere på Vestfyn.
Tilbage står at man nok burde bore 2 nye tunnelrør under Storebælt.
Så ville man kunne betjene hurtige lyntog, langsommere pendlertog og godstog.
Dropper man Fehmernforbindelsen når nu Tyskere og Svenskere ikke vil betale ville det være penge til de 2 tunnelrør og opgradering af jernbanen i det østjyske.
Med alene vejforbindelse på Kattegatforbindelsen ville man kunne udsætte byggeriet af den 3 Lillebæltsbro og aflaste den østjyske motorvej.
Alt i alt WIN WIN????


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen