Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ventrikel @, Næstved, lørdag 15. december, 2018, 07:40 (187 dage siden) @ mpp

Timemodellen som beskrevet opererer både med et tog i timen på hver superlynsrute og en time transporttid mellem de største byer i Danmark.

Timemodellen er et politisk blålys fordtået på den måde at det er noget som en mindre begavet politiker kan gå ud og sælge en stor udgift til jernbanedrift.
Realistisk set vil det for mange pendlere ikke gøre nogen forskel i den totale rejsetid at toget kan komme frem på 2 timer fra Århus til København hvis man så skal tage toget 3 kvarter FØR for at møde på arbejde til tiden.
For andre rejsende på ferieture eller familieture har det ingen betydning.


Der er så vidt jeg ved ikke blevet udarbejdet andre samlede visioner for hvad der skal ske med jernbanen i Danmark end hvad der bliver arbejdet med i Togfonden. En forbindelse over Kattegat vil givetvist ændre forudsætningerne for Togfonden, hvorfor det er relevant at diskutere de to forslag overfor hinanden.

Helt enig. Men merprisen for jernbane inklusiv bedre forbindelse fra min Høje Taastrup til Kalundborg gør ideen absurd.
Vi skal forbedre forholdene for de mange daglige pendlere på de lidt kortere strækninger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen