Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af steenth, 15/12 2018, 10:26 (1931 dage siden) @ ventrikel

Timemodellen som beskrevet opererer både med et tog i timen på hver superlynsrute og en time transporttid mellem de største byer i Danmark.

Timemodellen er et politisk blålys fordtået på den måde at det er noget som en mindre begavet politiker kan gå ud og sælge en stor udgift til jernbanedrift.

Når folk kommer med den den slags udsavn om andre, så må kan godt vende det om dem selv.

Realistisk set vil det for mange pendlere ikke gøre nogen forskel i den totale rejsetid at toget kan komme frem på 2 timer fra Århus til København hvis man så skal tage toget 3 kvarter FØR for at møde på arbejde til tiden.

Folk skrifter job hvis transporttiden bliver for lang - 3 kvarter giver 1½ ekstra transportstid hver dag!!!!!! Og pendlertrafik er over halvdelen af trafikken imellem landsdelene. Dog vil de fleste rejse kortere, som fx København-Odense eller Odense-Aarhus.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak