Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporarbejde omkring Lyngby St til foråret (Generelt)

af Rail, 15/12 2018, 15:21 (1957 dage siden) @ Svend

Desværre er der ikke plads til flere tog inde på Hovedbanegården, så en beslutning om vendespor i Carlsberg er en god løsning, så hvert andet H tog ender her.

.
Løsningen er dog mindre fin for de, der skal til city og som ikke ønsker at skifte undervejs.
Hvorfor er det for resten hvert andet linje H der skal vende der. Det kunne jo lige så godt være et tog fra Høje Taastrup, f eks linje Bx ;-)

Der vil være direkte forbindelse mindst hvert 20. minut ligesom i dag, det vigtigste er at man kan give Frederikssundsbanen en linjestruktur som Nord- og Køgebugtbanen har, nu når den har næsten lige så mange passagerer.

Nå, men Carlsberg bliver ikke nødvendig at spilde penge på. Med CBTC bliver det muligt at køre flere tog gennem det centrale afsnit. Her bliver udfordringen så til gengæld, at der anskaffes mere material og ansættes mere personale.

Haha, det kan vel kun en Banedanmark ansat udtale... Lige nu er der jo større sandsynlighed for færre tog i røret end flere med CBTC!

Fordelen ved vendespor ved Carlsberg er herudover at man kan køre de ekstra tog uden at øge forbruget af togsæt fordi der bliver en bedre fordeling af passagerne.

Derudover kan vendesporet bruges til at vende tog ved uorden, en stor mangel i dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere
DSB MO1876

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak