Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ventrikel @, Næstved, søndag 16. december, 2018, 11:58 (213 dage siden) @ steenth

Folk skrifter job hvis transporttiden bliver for lang - 3 kvarter giver 1½ ekstra transportstid hver dag!!!!!! Og pendlertrafik er over halvdelen af trafikken imellem landsdelene.

Hvis du tror at folk skifter job ved en transporttid på mere end 45 min dagligt så ved jeg ikke hvem som fylder motorvejene ind mod København hver morgen.
Fra Næstved til f.eks. indre København i bil tager det mellem 1.5 og 2 timer i morgenmyldrerttafikken.
Med toget - hvis det kører og holder køreplanen min 1 time.
Og rigtig mange pendler fra f.eks. Næstved til København.
Tilsvarende fra Sorø, Slagelse, Holbæk, Vordingborg og Nykøbing F. Samt masser af småbyer ind i mellem.
Det et dem vi skal satse på at få over i toget. Ikke de få pendlere mellem København og Århus!
Og det får vi kun med flere spor, bedre og hurtige tog og hyppigere afgange!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen