Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ventrikel, Næstved, 16/12 2018, 16:49 (1951 dage siden) @ steenth

Dertil har vi et signalprogram som forsinker ibrugtagningen af den nye Ringsted bane.

Det glemmer jeg ikke. Trafikstyrelsen vurdere i 2022 at Roskilde-Ringsted har en lav kapacitetsudnyttelse og Ringsted-Odense en middel kapacitetsudnyttelse. Det er 2 trin mere i deres skala - så det er ikke alvorlig.

Jamen så venter vi da bare i kø på motorvejene 3-4 år endnu!

Du ved ikke hvad jeg er interesseret - lad være med at gætte. Jeg arbejder for et par projekter på S-tog, som kan give gavn for mange pendlere - vendespor på Carlsberg fx. Og jeg bruger Kraka's liste over de projekter, som er blevet undersøgt. Du kommer et projekt, som der ikke er noget dokumenteret behov for. Og som hellere ikke er blevet bragt i forslag, så det kunne have blevet undersøgt.

Nej- jeg aner ikke hvad du laver eller har af interesser. Men jeg ved at får vi ikke meget snart styr på jenrbanedriften herhjemme - så kan man glemme alt om store projekter. S-tog og Metro skal nok overleve. Men pendlertog på afstande på 50-100 km - glem det.

Du glemmer tilsyneladende alle de morgener hvor der er nedbrud af tog på 2-sporede strækninger, signalproblemer etc.
Det bliver - forhåbentlig bedre - men ikke før om 6-10 år. Og erfaringen viser at de nye systemer vil være langt mere sårbare efter nogle år når man ikke længere kan skaffe reservedele og IT-support.
Så alene det tilsiger at man bør fremtidssikre ved at have 4 spor fremfor 2.

Og ja - jeg foreslår et projekt som ikke har været særlig fremme.
Jeg havde f.eks. gerne set at man have udvidet Køge Bugt motorvejen med 3 spor ved siden af de i forvejen 2 x 3 spor og anvendt dem i midten til trafik ind mod København om morgenen og havde vendt trafikken på disse efter kl 12 - sådan som man gør flere steder i udlandet.
Men nej - der kom et spor mere og det er allerede fyldt op morgen og aften!

Men er man ikke åben overfor ideer og tanker - ja så går udviklingen i stå. Og speicelt i dag hvor vi styres af personer med tiltagende mangel på praktisk erafring udover at navigere rundt i et Excelark. Og det kan mange af dem så heller ikke siden det ene projekt efter det andet løber løbsk økonomisk. Men det er en helt anden snak,


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak