Kattegat med 350 km/t - Anden omgang. (Generelt)

af William Skov @, søndag 16. december, 2018, 18:48 (308 dage siden) @ Rørvig Station

Med et udbygget skinnenet og den reduktion i vedligeholdelse af motorvejene og måske udvidelse afsamme var det endda en mulighed at gøre det gratis og lovpligtigt at vælge en "rullende landevej" ved gennemkørsel af DK.


De vælger sikkert at bygge Fehmahrn-tunnellen så der ikke er plads til en lastvogn på et biltog. Tænker også at det giver problemer ift. køreledninger.

Det er faktisk ikke noget problem.
Der findes sådanne vogne, deres vognbund ligger meget lavt, så lastbilen vil holde sig inde for hele læsseprofilet.

Det kunne faktisk være en meget god løsning, hvor der kan etableres læssefaciliteter i Padborg, Taulov, Aarhus, Høje Taastrup, Kastrup og tilsvarende i Sverige og Tyskland.

--
William S.
[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen