Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ThomasTT, mandag 17. december, 2018, 00:05 (128 dage siden) @ Rørvig Station

Togfonden forudser at Herning kobles på modellen. Det vil givetvis ske via vejle - og i øvrigt ikke være ret dyrt - hermed forsvinder behovet for at lade Aarhus-kbh toget betjene vejle.


Du overser så at der er mange pendlere fra Vejle til Århus og Horsens.

Nej det overser jeg ikke. Tværtimod. Pointen er, at hvis vejle forbindes med kbh med et herning- timetog, så frigør det begge lyntog til Aarhus til at bruge vejle fjordforbindelsen. De kan så køre i fast halvtimesdrift. Og med stop i fredericia og horsens sørger de lyntog også for at udnytte vejle fjord til regionalt formål, således, at de egenlige regionaltog kan fokusere på høj hyppighed Aarhus-Horsens-Vejle


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Lemvigbanen 1879-1899-1999
Lemvigbanen 1879-1899-1999
Pris 230,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen