Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ThomasTT, 17/12 2018, 00:05 (1929 dage siden) @ Rørvig Station

Togfonden forudser at Herning kobles på modellen. Det vil givetvis ske via vejle - og i øvrigt ikke være ret dyrt - hermed forsvinder behovet for at lade Aarhus-kbh toget betjene vejle.


Du overser så at der er mange pendlere fra Vejle til Århus og Horsens.

Nej det overser jeg ikke. Tværtimod. Pointen er, at hvis vejle forbindes med kbh med et herning- timetog, så frigør det begge lyntog til Aarhus til at bruge vejle fjordforbindelsen. De kan så køre i fast halvtimesdrift. Og med stop i fredericia og horsens sørger de lyntog også for at udnytte vejle fjord til regionalt formål, således, at de egenlige regionaltog kan fokusere på høj hyppighed Aarhus-Horsens-Vejle


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak