Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

regionaltog. (Trafikpolitik)

af mpp, 19/12 2018, 20:59 (1926 dage siden) @ ventrikel

Helt enig - men jeg savner stadig at man forholder sig til at få bilisterne fra landet og de mindre byer til at vælge toget fremfor at blive i bilen. Ingen har tilsyneladende et godt bud på dette!

Det er fordi det er de sværeste mennesker at få flyttet. Og der er også mange der er flyttet på landet eller til en mindre by, netop fordi de ikke bruger meget tid i de store byer alligevel. Derudover er der ikke så mange at de flytter noget i den ene eller den anden retning.

Jeg synes man glemmer at der alene på Køge Bugt motorvejen kører over 13.000 biler i timen om morgenen ind mod København. Der skal altså en del tog til for at få flyttet disse alle disse mennesker over i et tog og der skal være hyppige afgange og kun få stop undervejs.

Letbanen og Ring Syd kan gøre noget – det er jo ikke alle der skal helt ind til København. Skal man f.x. til Lautrupbjerg i Ballerup er det svært med offentlig transport.

Der er jeg uenig. Vi kommer på den anden side af 2025 med de aktuelle planer for såvel signalsystemer, udvidelse af jernbanenettet - som ikke tager højde for øget godstogstrafik - og indkøb af nyt materiel. Vi risikerer måske at det først bliver efter 2030 og stadigvæk med begrænset kapacitetudvidelse.

Det er babysteps. Udfordringen er nok at man ikke rigtigt kan gøre det hurtigere med mindre man gik all in på lokomotivtrukne tog for hurtigere at kunne få elektrificeret og udrangeret de gamle tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak