Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

regionaltog. (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 19/12 2018, 23:45 (1926 dage siden) @ Michael Deichmann

Letbanen og Ring Syd kan gøre noget – det er jo ikke alle der skal helt ind til København. Skal man f.x. til Lautrupbjerg i Ballerup er det svært med offentlig transport.

Det er præcis der hunden ligger begravet. Der er et bælte rundt om København langs Ring III hvor der ligger rigtig mange arbejdspladser og der hopper kæden af med offentlig trafik - især hvis du kommer fra fingerspidserne.
Jeg bor i Vandkantsdanmark i Nordsjælland og arbejder i Brøndby - officielt. Med offentlig trafik er det bus til Helsinge, Lokaltog til Hillerød, S-tog linie A - og så er det store spørgsmål om jeg tager det ind over Hovedbanegården og så med en anden linie til Brøndbyøster og så gå derfra (eller måske en bus et enkelt stoppested).
Rejseplanen foreslår en anden interesant rute. S-tog Linie A til Hellerup, S-tog linie F til Flintholm, Bus 9A til Vestbadet og så gå derfra. Den sidte er 1 minut langsommere end den første. Samlet rejsetid 2 timer og 13 hhv 14 minutter. I bil kan jeg gøre det på mellem 45 og 60 minutter med langsom kørsel (30 - 60 km/t) fra Farum og til Motorringvejen og måske lidt klumper på Motorringsvejen.

Og der er ligeså mange der kommer nede sydfra og arbejder i Lyngby, Gladsaxe, Bagsværd. Der er det samme problem. Jeg ved ikke om Letbanen vil ændre på dette. Det kunne være sjovt hvis man kunne simulere det i Rejseplanen.

Til Julefrokosten tager jeg det offentlige - ellers ikke :-) - jeg arbejder faktisk meget hjemmefra - det er mit bidrag til både CO2 reduktion og trængselsproblemerne. Mange flre kan det samme, men selvfølgelig ikke alle.

Men debatten handler altid om at man arbejder på Slotsholmen.....

Så bliv dog ved med at tage bilen. Måske kommer det til at gå hurtigere, hvis andre med bedre muligheder tager toget


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak