Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere i toget - men hvordan (Trafikpolitik)

af mpp, 20/12 2018, 18:38 (1951 dage siden) @ Frank Poulsen

Er jeg helt væk med sådan en tankegang og skiltning?

Jeg opfatter tråden som et sted hvor vi kan komme med vores *lidt vildere* ideer. Jeg tror det kan være en god måde at hjælpe folk med at få øjnene op for, at de også kan køre med toget. For langt de fleste mennesker er det en vanesag hvordan man kommer rundt, og der hjælper det selvfølgeligt noget at fortælle om hvor lang tid de forskellige ting tager. Jeg kommer selv meget videre omkring med cykel eller tog+cykel i dag end jeg gjorde tidligere, simpelthen fordi jeg er blevet bedre til at finde ruter.

Skulle det være rigtigt frækt kunne man jo tage antallet af nedbrud med – hvis man er vant til at det tager 45 minutter at køre i bil og det så tager 60 minutter gælder det vil som en 15 minutter forsinkelse. Man kunne skrive på et skilt hvor mange dage man ville være blevet forsinket i toget kontra bilen (folk indregner typisk forventet kø på motorvejen i deres rejsetid men glemmer de 'ekstraordinære' køsituationer).

Jeg tror for så vidt også at når man får den nye bane op på 250 km/t og hvis man får Vestbroen på Storebælt op på 230 km/t vil der være nogle bilister der ændrer holdning til toget. Jeg glæder mig i hvert fald til at suse forbi bilerne i tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak