Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere i toget - men hvordan (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 20/12 2018, 21:04 (1951 dage siden) @ ThomasTT

Vil man virkelig fortsætte i bil fra Køge Nord, hvis toget kan køre til Ny ellebjerg på 13 minutter og det tager 45 min i bil? Og der givetvis også venter road pricing og parkrringsrestriktioner. Og med metro fra både Ny Elbj og Kbh H? Næppe.

Der skal jo også sættes tid af til at køre af motorvejen, finde parkeringsplads og gå til perronen. Og så skal man være der i god tid, så læg gerne et kvarter ekstra på, inden toget overhovedet er kørt fra Køge Nord.

Dertil skal lægges tid til at komme fra Ny Ellebjerg og til der, hvor man nu skal hen.

Roadpricing er ikke aktuelt de første mange år, og alt efter, hvor man arbejder, så er det heller ikke sikkert, parkeringen koster.

Regnestykket er ikke så simpelt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak