Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere i toget - men hvordan (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 20/12 2018, 21:22 (1947 dage siden) @ ThomasTT


Vil man virkelig fortsætte i bil fra Køge Nord, hvis toget kan køre til Ny ellebjerg på 13 minutter og det tager 45 min i bil? Og der givetvis også venter road pricing og parkrringsrestriktioner. Og med metro fra både Ny Elbj og Kbh H? Næppe.
Du efterlyser stationer uden for byen til biler. Når der så kommer en, mener du at bilisterne ikke vil forlade bilen.

45 min fra Køge Nord... Det kommer sandelig an på hvor man skal hen i bil... Men der skal være meget kø før man kommer op på 45 min. Også derfor jeg argumenterer for at det ikke er Køge Nord den store park and ride anlæg egner sig. Det er for langt inde og proppen på motorvejen er syd og vest for sammenfletningen om morgenen. Og altså et godt stykke før man når til Køge Nord. Der letter trafikken igen, og propper så først længere inde. Og som anden nævner, så skal man også regne tid til at dreje fra motorvejen, finde p-plads gå til perron og lidt ekstra tid inden toget er der. Og er der så ikke hyppig drift, men måske kun ½ times drift... Ja så er det endnu mere utænkeligt, fordi man kan ikke planlægge hvor lang tid man bruger på at komme dertil, netop pga. presset i sammenfletningen.

Dermed ikke sagt at Køge Nord er en skidt station, jeg tænker mange fra Køges villakvarterer, Havdrup, og andre byer osv vil køre dertil og placerer bilen. Men dem der tager bilen fra Næstved, Ringsted, Haslev, Bjæverskov, og hele Stevns tror jeg ikke på vil parkere bilen ved Køge Nord, når først de er på motorvejen, og "presset" sig igennem køen i sammenfletningen, så er løbet kørt. De skal vindes længere ude!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak