Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forundersøgelse af en fast forbindelse over Kattegat (Trafikpolitik)

af Niels, Aarhus, 21/12 2018, 18:48 (1924 dage siden) @ tgpedersen

Kære Tgpedersen

Jeg tror, at du vil få endog særdeles svært ved at komme igennem med dit forslag om at inddæmme området omkring Horsens Fjord og Endelave/Samsø, i og med at netop det område er udlagt som både Natura 2000 (område N56) og Ramsarområde, hvilket betyder at området har særlige natur-og miljømæssige kvaliteter, og det pålægger Danmark en særlig forpligtelse til at beskytte områdets plane- og dyreliv.
- og så er det altså ikke "en flok hysteriske miljømadammer" - som du så poetisk kalder det, du er oppe imod, men både nationale og internationale konventioner, som det danske Folketing har forpligtet sig til at overholde.
Jeg tror af ovennævnte grunde ikke dit forslag har ret meget gang her på Jorden, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Du kan - hvis det har din interesse - læse mere om Natura 2000 og Ramsarområder på Miljøstyrelsens hjemmeside bl.a. her: https://mst.dk/natur-vand/natur/natura-2000/natura-2000-omraaderne/

Venlig hilsen

Niels H

--
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak