Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mobilbilletter (Generelt)

af mikedk2100, 27/12 2018, 10:58 (1940 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Rejsekortet har været dyrt at etablere og har haft mange børnesygdomme. Men nu fungerer det faktisk let og effektivt for de allerfleste. Alligevel bliver det ofte lagt for had, især af nogle, som ikke bruger det.

Ja jeg lægger det gerne for had, selvom jeg ikke har prøvet det. Mest fordi jeg føler, at man med vold og magt vil tvinge alle over på Rejsekortet, fordi det netop har været enormt dyrt, og folk ikke frivilligt vil derover.

Derfor bruger Movia også alle mulige undskyldninger for at fjerne andre muligheder - fra januar også mobilklippekortet og ca 96.000 kunder, som tydeligvis intet betyder for dem.

Nu kender jeg ikke fordelingen af brugere af enkeltbilletter og pendlerkort, men jeg ville da som chef være stærkt bekymret over at blæse på godt 100.000 kunder. Jeg ville bestemt ikke gå naivt ud fra, at de selvfølgelig bare anskaffer et Rejsekort.

Men det er måske en del af det at være i ledelsen i offentlig transport? Man regner med, at folk selvfølgelig bliver i den kollektive trafik, uanset hvad, for de har ingen andre mulighed? Noget som DSB også længe har brugt. Mere naivt kan det vel næppe være, når man ser, hvordan antallet af biler eksploderer, men antallet af kunder i den kollektive trafik i bedste fald er stagneret, i værste fald flygter kunderne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak