Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB køber kæmpegrund til nyt centralværksted i Næstved (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 28/12 2018, 14:01 (1944 dage siden) @ Frank Poulsen

Kan da slet ikke se hvorfor man ikke skulle tilslutte det hovedstrækningen? Spørgsmålet er om man laver niveaufri krydsning. Det tvivler jeg dog på man gør. Det er strækningen ikke belastet nok til sikkert. Men der er 6-7 km dertil inde fra Næstved by, så det tænker jeg også er et langt stykke at lave et 3. spor... Som så kun vil være enkeltsporet til og fra værkstedet? Nej det giver ikke mening i mine øjne.

Så det bliver jo bare noget med at de fortsætter til Næstved Syd (eller hvad man finder på at kalde det teknisk), ligesom nogle i dag fortsætter fra Østerport til Helgoland. Det spændende er for mig om man sørger for man også kan køre derind sydfra, men mon ikke.

Derudover er spørgsmålet, er det først når der et nyt signalprogram at denne tilslutning skal laves, eller vil det være før, og så skal der dermed også bestillet et sikringsanlæg til denne "Næstved Syd"... Eller hvordan tænkes alt dette udført... Det bliver spændende at se når der kommer detail planer for det.

Niveauet i? Det hemmelig ord.
Selv om Femmeren skulle blive til noget så var der andre steder med et større behov.
Tænker jeg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak