Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT supersygehus (Generelt)

af ventrikel, Næstved, 29/12 2018, 16:33 (1916 dage siden) @ krabsen

Jeg er enig med webmaster - det har ikke meget med jernbane at gøre.
Det har til gengæld placeringen af disse nye supersygehuse og deres afstand til såvel jernbane som motorvej.
Såvel det nye sygehus i Hillerød, Køge, Skejby SOM Gødstrup er placeret flere km fra nærmeste jernbane.


'Alternative facts'? :-(

Køge kender jeg ikke placeringen af, men..

  • I Skejby kører letbanen klos op ad sygehuset.
  • I Gødstrup bliver der ca. 50 meter fra stationen til indkørslen til sygehuset.
  • I Hillerød snakker vi måske op til 200 meter - altså noget i retning af de fjerneste p-pladser..

Faktisk ligger de alle tættere på jernbane end på motorvej..

I Hillerød bliver der ifølge Banedanmark min. 500 m mellem sygehus og en kommende station.
I Herlev giver det markant færre passager til letbanen at der er 200 m fra Herlev S-station til letbanen.
I lyset af at flere og flere behandlinger på sygehusene bliver/er ambulante giver det meget kørsel til og fra sygehusene. Så skal vi have patienter til at benytte tog / metro / S-tog - Ja så skal vi ned på meget kortere afstande!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak