Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT supersygehus (Generelt)

af Peter Linaa, 29/12 2018, 17:15 (1937 dage siden) @ krabsen

Jeg er enig med webmaster - det har ikke meget med jernbane at gøre.
Det har til gengæld placeringen af disse nye supersygehuse og deres afstand til såvel jernbane som motorvej.
Såvel det nye sygehus i Hillerød, Køge, Skejby SOM Gødstrup er placeret flere km fra nærmeste jernbane.


'Alternative facts'? :-(

Køge kender jeg ikke placeringen af, men..

  • I Skejby kører letbanen klos op ad sygehuset.
  • I Gødstrup bliver der ca. 50 meter fra stationen til indkørslen til sygehuset.
  • I Hillerød snakker vi måske op til 200 meter - altså noget i retning af de fjerneste p-pladser..

Faktisk ligger de alle tættere på jernbane end på motorvej..


I Skejby er der ca. 500 meter over til Letbanen, så klos op ad Skejby Sygehus, nej. Hvis man vil tæt på Skejby Sygehus med kollektiv transport, må jeg anbefale bybus Linie 2A, der kører ca. 100 meter fra diverse indgange til Skejby Sygehus.


Det kommer da godt nok an på hvilken indgang til sygehuset du bruger.

Det tyder ikke på, at du har været i nærheden af Skejby Sygehus for nyligt.


Men jeg har en vis erfaring i at se på kort og bedømme afstande.

Og mit indlæg var en reaktion på

Såvel det nye sygehus i Hillerød, Køge, Skejby SOM Gødstrup er placeret flere km fra nærmeste jernbane.

Alle dem jeg har snakket med om, at tage Letbanen til Skejby Sygehus, siger, at det gør man KUN en gang, for det er for besværligt at komme fra Letbanen til lige den afdeling på Skejby Sygehus, man skal, så de tager med bybus Linie 2A, for den holder stort set ud for netop den indgang, de skal ind ad.
Det tager mindst 5 minutter at gå fra Letbanen til Skejby Sygehus, hvorimod fra bybussen tager det 2 minutter at gå. Adgangsvejen til Letbanen er vist lidt besværlig - efter hvad jeg har fået at vide.

M v h
Peter L


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak