Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT supersygehus - Favrholm (Generelt)

af steenth, 29/12 2018, 17:55 (1944 dage siden) @ Michael Deichmann

Du må gerne forklare mig hvad der er mini ved det sygehus, selvfølgelig er sygehusene i Odense, Skejby og Aalborg meget størrere men det er byerne de ligger i vel også.


Nej, det behøver du ikke at forklare - det har intet med jernbaner at gøre.


Jeg er enig med webmaster - det har ikke meget med jernbane at gøre.
Det har til gengæld placeringen af disse nye supersygehuse og deres afstand til såvel jernbane som motorvej.
Såvel det nye sygehus i Hillerød, Køge, Skejby SOM Gødstrup er placeret flere km fra nærmeste jernbane.


ØØhhh - Nordbanen og HFHJ ligger få 100m fra det nye Supersygehus i Hillerød og der etableres en ny station ved dette hvor tanken er at Gribskovbanen og Lillenord skal have endestation. Imellen Hillerød St. og den nye syd for byen bliver der en solid togtrafik (HFHJ, GDS, Lillenord + S-tog)

Ombygning af Hillerød Station er ikke finansieret - personlig synes jeg ikke det en god ide at gøre det, da det kun er få som kommer nordfra i forhold at der er mange som bruger S-tog, som får forringet adgangen. Men det nye station Favrholm er finansieret og man går igang med med anlæg på et passende tidspunkt, så der kommer både station på Frederiksværkbanen og S-tog fra ca. 2022.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak