Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

den nye bane - kapacitet - teknisk (Generelt)

af ThomasTT, 30/12 2018, 14:22 (1942 dage siden) @ Rail

Hvis du spørger mig tror jeg på der allerede med denne nye bane er flaskehals inde ved Hovedbanegården... Men der beslutter man jo intet for at løsne op for krydsende togveje ind og ud af hovedbanegården


Ingen tvivl om, at med den nye bane flytter flaskehalsen ind til København. Men når det så engang bliver løst ( og jeg tvivler på det bliver ved kbh H) så ville det være interesant, hvor meget det kostede at udvide kapaciteten ind mod byen yderligere.
Det kunne også spille ind ift, at undgå for kortsigtede løsninger.

Hvis man får lavet noget effektivt inde i selve byen, så kunne man - måske - få stor effekt alene ved to ekstra spor ca Ishøj-Køge N, hvad der næppe kan koste meget.


Det giver da meget bedre mening at satse på 1-2 ekstra spor Høje Taastrup - Hvidovre Fjern?

Aner det ikke. Som sagt var spørgsmålet mere teknisk. I princippet er det ligegyldigt, hvor der lægges ekstra kapacitet ind. Togene må i vidt omfang kunne flyttes rundt. Det skal bare være billigst muligt og mindst muligt generende. Jeg synes ofte valget præsenteres som ingenting eller voldsomt dyre årti- lange anlægsprojekter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak