Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog endestationer (Generelt)

af KKLD, 2/1 2019, 01:17 (1939 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Noget der hedder økonomi...


Samt politik.

Her kan DSB's trafikkontrakt læses.

I DSB-Trafikkontrakt på side 71 i 'Bilag 2 Trafikeringsplaner' kan 'Trafikeringsplan K15-K24: Mindste antal S-tog pr. timeinterval' ses.

Dog har man fra K18 læmpet på antallet af S-tog især i aftentimerne på hverdage hvor man kører A-B-C-F -kørsel og det er beskrevet i 'Tillægskontrakt 16' i Tabel 1 på side 5.


Endestationerne er herefter bestemt ud fra hvad der køreplansteknisk kan lade sig gøre (bl.a.i forhold til det centrale afsnit (Dybbølsbro-Svanemøllen)), linjerne imellem ude på "fingrene", signalteknisk (HKT kontra CBTC), trafikkontrakten og historisk ("jamen sådan har det været i mange år og hvorfor ændre for meget på det?")

Tak for dit svar. Det er nogle gode links du har fundet frem som forklarer en hel del. Dog desværre ikke grundene bag lempelsen på kørslen i K18 om aftenen (og nu også K19).
Det giver god mening med CBTC som begrænser mulighederne. Men dette ændrer sig jo snart når resten af banen også får det. Gad vide om der så ændres noget til den tid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak