Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

"Tog ramt af genstand på Storebæltsbroen" (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 2/1 2019, 17:41 (1902 dage siden) @ Henrik Hansen

Kan traileren blive forskubbet af blæsten og derved komme til at hænge ud over siden af jernbanevognen og stadig med 'kongetappen' i indgreb, og først når lyntoget rammer traileren, så bliver trailer og jernbanevogn endelig skilt fra hinanden og resultat er denne tragiske ulykke.

Nej. Hjulene står nede i nogle "brønde" der er i hvert fald 50 cm dybe. Og den holdes ret godt fast i den kongetap. I filmen nævnes nogle plastringe der tager smældet ved hård rangering. Der er ikke "slup" i låsen til kongetappen og bortset fra hvis de 4 plastringe er brudt heller ikke sideværts. Er ringene brudt vil låsen vel kunne bevæge sig 5 cm til hver side. Det i sig selv kan ikke give problemer da hjulene står i nogle ret dybe fordybninger i togvognen.
Mit bedste gæt er at den lås af kongetappen har ikke været iorden/låst korrekt. Det kender jeg ikke nok til mekanikken til at kunne sige om det er muligt, men det er mit bedste bud.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak