Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"DSB holder 1 minuts stilhed klokken 14.00" (Generelt)

af Niels Munch, 3/1 2019, 11:52 (1902 dage siden) @ marrix

DSB pressemeddelelse d. 03. januar 2019 kl. 11:25

"DSB holder 1 minuts stilhed klokken 14.00

DSB har besluttet at afholde et minuts stilhed klokken 14.00 i dag. Baggrunden er gårsdagens tragiske togulykke på Storebælt, hvor otte passagerer mistede livet og 16 blev kvæstet. Markeringen vil blive afholdt på tværs af virksomheden, hvor det ikke påvirker afviklingen af togdriften. Samtidig vil DSB sætte flaget på halv hele dagen.

”Jeg er dybt berørt over ulykken og vil gerne udtrykke min dybeste medfølelse til de efterladte, de tilskadekomne og alle andre, der har været involveret i gårsdagens hændelse. Jeg vil også gerne udtrykke min store taknemmelighed til de medarbejdere og det politi- og redningspersonale, der under stærkt traumatiserende forhold har ydet deres bidrag i kølvandet på ulykken”, udtaler Peter Schütze, bestyrelsesformand for DSB.

DSB har efter ulykken i går rutinemæssigt iværksat en række undersøgelser og interne analyser af forholdene omkring gårsdagens ulykke.

”Vi vil meget minutiøst gennemgå vores egne fakta og procedurer for at se, om ulykken giver anledning til at ændre noget internt i DSB. Det er op til Havarikommissionen og politiet at få klarlagt hændelsesforløbet og årsagen til ulykken til bunds. DSB bidrager naturligvis, med alt det som vi kan, til Havarikommissionens undersøgelse. Jernbanen er en af de allersikreste transportformer, og det skal den fortsat blive ved med at være”, udtaler Flemming Jensen, administrerende direktør i DSB."


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak