Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storebæltsbroen - spekulationer og konsekvenser (Generelt)

af KimEast, 4/1 2019, 05:58 (1901 dage siden) @ Nordexpress

Hej herinde. Statistisk set kan denne type katastrofer ikke ske. Men sådan er det med statistikker. da det ikke kan ske at noget fra det ene spor ryger over i det andet, er der jo ikke en mur mellem de to spor. Det er jo logisk nok. - Nu til noget andet: jeg er ikke i havarikommissionen, der har rigeligt at undersøge fra nu af, feks. hvornår første godsvogns trailer løsnede sig? . og hvad skete med lasten af tomme ølflasker, da det skete?? - Kan det tænkes, at traileren løsnede sig ret tidligt, ikke på grund af vinden, men en fejl på godsvognen? - Men hvor blev lasten af?? er der ølflasker hele vejen fra feks Ringsted og mod Korsør?? - Men eet er sikkert, traileren var efterhånden raget Så langt ud at modkørende vil blive torpederet (som et missil). Der er nok at ta fat på for havarikommissionen. - Da de to toge møder hinanden, er det stadig for mørkt til at lokoføreren på IC4 kan se andet end modlys fra Godstoget. De blinker vel og hilser på hinanden.. 2 sek før braget. Missilet drøner GENNEM forruden på IC4, ind gennem førerhuset og IND gennem stillekupeen i venstre forreste del, og de 6 der var i den del, blev dræbt på stedet. - Det syn redningsmandskabet møder i det der ligner en kupe, må være forfærdeligt. - Så vidt jeg ved blev der ikke fundet en masse tomme ølflasker inde i toget. Og så vidt jeg ved, ikke fundet en masse tomme ølflasker hele vejen fra før tunnel og frem. -- Ikke mere dennegang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak