Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DF vil have godstog ned i fart over Storebælt (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 5/1 2019, 09:58 (1900 dage siden) @ Svend

"Samtidig opfordrer Kim Christiansen til, at de relevante myndigheder sænker hastighederne for godstog over broen."

Smart i en fart. Men måske han lige skulle afvente resultatet af undersøgelsen inden han plaprer......

Jeg er bestemt ikke fan af DF eller Kim Christiansen, men man skal huske på, at vi har valgt politikerne for at de skal have en mening om samfundet og deraf komme med nye tiltag - nu kom DF først (!), men tro mig, de andre partier følger hurtigt efter.

Det er klart, at en så forfærdelig ulykke hvor 8 helt uskyldige personer mistede livet, vil medfører et politisk pres for tiltag der forhindre en gentagelse, og den tidshorisont er nok hverken halve eller hele år. Jeg tror, at alle de rejsende der dagligt tager toget over Storebæltsbroen, har en helt klar forventning om, at der tages umiddelbare tiltag, der har til formål at forhindre noget tilsvarende - det er helt naturligt og den korrekte måde at agerer på.

Når Havarikommissionen engang er færdig med rapporten, så kan man jo altid se, om de allerede trufne foranstaltninger skal vedblive at være gældende, eller om der skal tage yderligere tiltag.

DB Cargo og Carlsberg har valgt at indstille kørslen med 'øl-toget', i hvert fald så længe der er ikke er klarhed over om ulykken skyldes sjusk eller en teknisk fejl på vognene. Det skal de have stor ros for, den beslutning er for nuværende den eneste rigtige.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak