Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SNNB M4 i randers

af Jimmy, 18/10 2010, 16:30 (4937 dage siden) @ Filip

Lige præcis: KLK ville jo også have en del af de midler som museumstog får og så var en fusion jo nærliggende.

Jeg kan ikke helt se hvad du mener, til gengæld. Det har jo stort set ikke ændret noget for KLK, andet end at de nu får udbygget værkstedet (opvarmning mm.), tilgang til en langt større pulje af materiel, adgang til ATC-maskiner osv., osv. Jeg mener det er er et meget fornuftigt skridt de har taget, og jeg håber da det er en model der kan bruges af andre trængte.

Mht. til jer i Struer, så er jeg da ked af at høre at den opblødning der er sket landet over både mellem jernbaneklubberne og mellem museumstog og klubberne, ikke er nået til Struer, på trods af at i er de yngste i branchen. Man må da håbe at i også ser lyset, og indser at branchen er for lille til at modarbejde hinanden, når vi nu alle sammen vil det samme: se noget gammelt skrammel, rasler ud af sporet.

Hej Filip.

Lang hen af vejen er jeg enig med dig. Og vi er ikke ude på at modarbejde nogen somhelst her i Struer, snarre tværtimod.

Men alle de gange jeg har oplevet museumstogs besøg i Struer, er det ikke ligefrem fordi folk kan finde ud af og hilse. Og slet ikke Hr. Armstrong, jeg føler det som om at museumstog ser ned på de mindre klubber. Måske fordi vi ikke kan fremvise lige så flotte vogne som man har ved museumstog. Men deres vogne er næsten også for meget igen, for så blanke og skinnende var lokomotiver og vogne sjældent ret lang tid af gangen. Men lad nu det ligge.

Jeg har været til møde i Odense med Armstrong og Thestrup, i forbindelse med Frich-træffet for nogle år siden. Og magen til storsnuede personer skal man længe lede efter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak