Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Styretap til skibscontainer. (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 6/1 2019, 18:02 (1936 dage siden) @ Peter Christensen

Ja, det kan de da sikkert. Som nævnt tidligere faldt 230 skibscontainere af et skib i Nordsøen dagen efter den omtalte togulykke i Danmark. Det var en af Mærsks samarbejdspartnere, der tabte containerne.

Ja-ja, lad os da endelig svine lyseblå stue når chancen er der eller er det blot for at fange opmærksomheden?


Kald det, hvad du vil. Min tanke var, at skibscontainere må være bygget til at stå fast på skibe, så de kan formentlig falde af alt andet, hvis de kan falde af skibe. Desuden tænkte jeg allerede d. 3. januar, at jeg håbede, transportører med relationer til Danmark var færdige med at smide med ting.

Jeg har meget svært ved at se hvad Maersk Line kan gøre ved MSC (som blandt visse går under "More Shit Comming").


I dette tilfælde blev "more shit" smidt i havet dagen efter "shit" tilsyneladende blev smidt ind i siden på et dansk lyntog.

Dårlige surringer (eller Lashings som de kaldes på containerbåde) sker altså med mellemrum; det nummer kan lyseblå stue altså også. Der skal ikke mange søgninger til før nettet flyder over med billeder af ødelagte containere, hvor de enten er røget i vandet eller stakken "bare" er væltet rundt.


Det er nok en meget relevant information i en debat om skibscontainere og andet gods, der falder af tog og lastbiler. Igen: Skibscontainere må formodes at være skabt til skibe, så hvis de falder af skibe, kan de nok også falde af alt muligt andet. Den store forskel er bare, at der normalt ikke går mennesker rundt på havet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak