Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

den nye bane - kapacitet - teknisk (Generelt)

af mpp, 6/1 2019, 22:14 (1930 dage siden) @ William Skov

Nørreport er en station hvor rigtigt mange skifter og der er alt for lidt plads. Selvom man teknisk skulle kunne køre flere tog igennem vil det stadig være en udfordring at der bare er rigtigt mange mennesker der skal af og på og videre til metroen. Ved at få nogle af de skift over på nogle andre stationer kan man hæve antallet af tog der kan køre igennem. Man kan f.x. forvente at en del vil foretrække at skifte på Kbh H eller Østerport til Ringbanen og så igen på Kongens Nytorv eller Frederiksberg og dermed aflaste Nørreport.

Derudover giver den nye metro og et nyt trafikknudepunkt i Ny Ellebjerg jo helt konkret meget bedre mulighed for at sende togene udenom røret, sådan at der bliver bedre plads til de tog der skal gennem røret samtidig med at flere mennesker kan nå hurtigere frem til deres bestemmelsessted.

Personligt glæder jeg mig i hvert fald til at kunne tage en helt ny, ren metro udenom Nørreport når jeg skal til hovedbanen. Jeg tror også at mange andre vil finde ud af at der er nogle andre skiftemuligheder og det kan dermed samlet give en mere smidig trafik.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak