Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ICE-TD 605 027 kører igen! (Jernbanen i dag)

af XAL Olesen, 7/1 2019, 20:14 (1907 dage siden)

Hej Forum læsere

Når jeg passerer Hamburg Hbf. smutter jeg altid op på første sal i boghandelen sammensteds. Der er altid lidt guldkorn at finde.

Denne gang faldt jeg over ”Eisenbahn-Revue International – Deutschland Ausgabe” 1/2019 til kun 13,50 for 56 sider.

Først da jeg kommer hjem og kigger nærmere på bladet ser jeg at forsiden viser et billede af ICE-TD BR 605. Det viser sig at det er togsættet ICE-TD 605 017 der er på vej på højhastighedsstrækningen mellem Nürnberg og Ingolstadt (ud for Allersberg).

Inde i bladet på side 37 omtales togsættet nærmere - med et fint billede. Det viser sig at DB Fernverkehr har solgt 605 017 og 605 019 til DB Systemtechnik. Toget/togene skal bruges som ”Advanced TrainLab” af DBs Digitalisierungs- und Technik-Ressort til bl.a. test af 5G mobilnetværk. Derfor kører togsættet på højhastighedsstrækningen mellem Nürnberg og Ingolstadt. Togsættet 605 019 er også købt til diverse testbrug.

Togsættet 605 017 er også lånt at CWE til rekruttering af kommende medarbejdere i Chemnitz.
Se bare her:
https://www.chemnitz-zieht-an.de/de/news/bewerberzuzug-am-211218-von-nuernberg-nach-che...

Jeg kan anbefale Eisenbahn-Revue International. Det slår ing.dk med flere længder.
”Eisenbahn-Revue International – Deutschland Ausgabe” kan købes her:
https://www.minirex.ch/eisenbahn-revue-international.aspx

Mvh
XAL Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere
Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak