Avatar

Forbud mod sættevogne og nye vilkår for godstog på Storebælt (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, onsdag 09. januar, 2019, 09:46 (190 dage siden) @ Erling Pedersen

Hmm.

Nu er mit spørgsmål.

Hvordan fungerer dette, fordi kan dette ske, bør man da øjeblikkeligt stoppe al lastbil trafik med sættevogn, de kører med den samme kongetap.

hilsen Erling.


Når en lastbil kobler trækkeren til hængeren, så bakker trækkeren til der mødes modstand. Så prøver chaufføren at trække fremad. Hvis hængeren følger med et kongetappen i indgreb.
Denne test kan ikke udføres på togvognen, da traileren sættes ned ovenfra.
Måske den simple løsning ville være at gøre som Havarikommissionen gjorde.
Når traileren er sat i lommevognen, så løftes forsigtigt. Løftes togvognen, sidder traileren fast i vognen.
Check...næste trailer..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hammel - Århus Jernbane

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen