Avatar

Forbud mod sættevogne og nye vilkår for godstog på Storebælt (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, onsdag 09. januar, 2019, 09:46 (284 dage siden) @ Erling Pedersen

Hmm.

Nu er mit spørgsmål.

Hvordan fungerer dette, fordi kan dette ske, bør man da øjeblikkeligt stoppe al lastbil trafik med sættevogn, de kører med den samme kongetap.

hilsen Erling.


Når en lastbil kobler trækkeren til hængeren, så bakker trækkeren til der mødes modstand. Så prøver chaufføren at trække fremad. Hvis hængeren følger med et kongetappen i indgreb.
Denne test kan ikke udføres på togvognen, da traileren sættes ned ovenfra.
Måske den simple løsning ville være at gøre som Havarikommissionen gjorde.
Når traileren er sat i lommevognen, så løftes forsigtigt. Løftes togvognen, sidder traileren fast i vognen.
Check...næste trailer..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen