Hector rail får tilladelse til at køre med lastbiltrailere (Generelt)

af Morten, lørdag 12. januar, 2019, 18:29 (400 dage siden) @ Karsten Henneberg

Du har nok ret. Såvidt jeg kan se er låsemekanismen lavet så trækstangen man bruger til at låse op med, er i mekanisk forbindelse, via nogle led, med palerne som går i indgreb med kongetapen. Så hvis trækstangen ikke bevæger sig, er det fordi låsen er gået i stykker. I betjeningsvejledningen står der dog ikke at det er noget man skal holde øje med. Man skal bare kontrollere at “låsegrebet” sidder rigtigt efter at sættevognen er sat på plads. Tror det er vigtigt at man vedligeholder efter manualen. Dvs hver 4 måned, og for hver 10000 låsninger.

Mvh
Morten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Med damptog til Dyrehaven
Med damptog til Dyrehaven
Pris 290,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen