Hector rail får tilladelse til at køre med lastbiltrailere (Generelt)

af Mo 568 @, lørdag 12. januar, 2019, 21:45 (278 dage siden) @ Morten

TX har ikke sikkerhedscertifikat som godsoperatør i Danmark. Det har CFLcargo derimod.

TX har hyret CFLcargo til at udføre læseeftersyn (kontrollere om trailerne er korrekt spændt fast), togklargøring (eftersyn af toget og bremseprøve) og rangering fra terminalen til afgangssporet på Padborg Station.
I afgangssporet overtager et ellok fra TX toget, og en Wagenmesiter fra NEG foretager det eftersyn som kræves for at køre i Tyskland.
Fra toget afgår fra Padborg til det passerer grænsen til Tyskland (ca. 200 meter) efter U-signalet i Padborg, er det CFLcargo som er operatør og toget kører på det eftersyn CFLcargo har foretaget i Padborg
Når grænsen er passeret er TX selv operatør og toget kører på det eftersyn som NEG har udført som underleverandør til TX.
Værkstedet i Padborg ejes og drives af CFLcargo Danmark, men CFL udlejer værkstedsspor til NEG, der som europæisk godkendt godsvognsreparatør, foretager reparationer og eftersyn på vogne i international trafik.

NEG ejes i øvrigt af CFLcargo Deutschland.

Vh Mo 568 alias Thomas Albøg Olsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen