Sverige: Trafikverket skal udbyde nattog trafik til udlandet (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, mandag 14. januar, 2019, 05:42 (279 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Nu har Hector Rails 241 (BR 185.2) tidligere kunne ses trække bl.a. 'Snälltåget' og 'Blå tåget' i Sverige ved enkelte lejligheder når der har været været nedbrud eller lokomotivbrist, så mon ikke disse standard Bombardier-godstogslokomotiver er udstyret med 1500 V-elvarme, dørstyring, nødbremseoverstropning og hvad der ellers skal til?

Mit bud er:
Elvarme - leveret som standard.
Dørstyring - muligvis standard, men kan klares med en software-opdatering.
NBO - næppe standard.

Hector Rails 242 (BR 182) har også kunne ses i 'Snälltåget', 'Blå tåget','Locomore' og senest 'Flixtrain', så mon ikke disse efter en godkendelse til kørsel i Danmark, og en godkendelse til passagerbefordring i Danmark, vil kunne køre med passagerer i D-DK-S korridoren hvis det skulle komme til stykket at det skulle blive aktuelt?

Så absolut.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen