Antal tog på Cityringen (Jernbanen i dag)

af Banemanden, tirsdag 15. januar, 2019, 21:15 (100 dage siden) @ mpp

Nu nævner du lige to stationer der ikke er på cityringen ;)

Det handler mest om, at brandvæsnet skal kunne komme til. Da der ikke er særligt mange skakte som der fx er på den gamle bane, har man små redningskøretøjer gemt i nogle skabe, som brandvæsen osv kan bruge hvis nogen skal reddes. Det er derfor man ikke fylder for mange tog ind mellem stationerne - for så kan man ikke komme dem til undsætning.

Hvis noget brænder gør ventilationen sit og folk skal gå til en station for at komme op. Egentlig som det også foregår på den gamle bane på tunneldelen. Der er nødopgange og læssevis af tekniske funktioner på stationerne der gør arbejdet så nemt og gnidningsfrit som muligt


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen