Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stationsåbninger Østjylland - var det så det? (Trafikpolitik)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 16/1 2019, 10:37 (1920 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Mit bedste bud er, at analysen et sted i embedsværket er blevet skåret til, så kun Stilling og Laurbjerg undersøges. Det harmonerer også med ordlyden i indledningen til DTU-rapporten om Stilling og Laurbjerg:
"I forlængelse af den trafikpolitiske aftale af 22. maj 2015 blev det besluttet at igangsætte et analysearbejde med detaljerede beregninger af effekten af at åbne stationer i Stilling og Laurbjerg."

BaneDanmarks beslutningsgrundlag for en ny station i Laurbjergs tabel over priserne på udstyr er i øvrigt interessant læsning:

  • 382.200 kr. for en billetautomat
  • 64.250 kr. for et stationsur
  • 8.950 kr. for en affaldsspand
  • 4.780 kr. for et stationsskilt

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak