Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fremtidige Metro linier (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 18/1 2019, 08:07 (1896 dage siden) @ mpp

Hvis man indsatte tog med 4 vogne ville det vel være nogle nye togsæt der alligevel skulle køres ind og godkendes, eller tager jeg fejl? Og når man så gør det vil de vel blive programmeret med den længere toglængde in mente. I forhold til at få togene på værksted er det klart at det kan give nogle udfordringer, men man vil vel alligevel skulle lave om på værkstedet når nye tog bliver indsat?

Hvad Metroselskabet arbejder med ved jeg ikke. Om planen er nye 4 vognstog , eller ombygning af de eksisterende er blot et gæt.
Alt hardware der ligge i sporet skal tilpasses den længere toglængde, så der skal fysisk flyttes ting. Det betyder at bane skal lukkes, da der ikke kan køres med to forskellige toglængder. Skal det ske, kan man måske overveje at skifte til CBTC i samme omgang. Men som sagt, så gætter jeg bare, har ingen viden på området.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak