Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidige Metro linier (Generelt)

af steenth, 19/1 2019, 11:43 (1918 dage siden) @ mss

Forhåbentlig er de vedtagne linier M1-M4 det sidste metro der bygges. Tangenterne nord og sydpå kan forlænges efter behov.

Planlægning af det næste metro-system er allerede i gang. M1/M2 er ved at blive overbelastet imellem Nørreport og Amager - selv hvis man får 4 vogne på sigt på den nuværende metro, er det ikke nok på længere sigt. Der skal gøres noget.

Det giver et fint metronet.
Resterende tangenter og radiallinier med høj belægning bør udføres som letbane.

En letbane vil ikke aflaste nok - det er undersøgt. Og der nogle få tætbefolket områder, som har dårlig dækning - fx som nævnt Indre Nørrebro, Rigshospitalet, Bispebjerg og Brønshøj. Og Refshaleøen kan hellere ikke nøjes med letbane, når byggeriet kommer igang der ude.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak