Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedstadens trafik skal være HOT (Trafikpolitik)

af Henning T., 22/1 2019, 20:03 (1882 dage siden) @ mikedk2100

I forlængelse af Frank Poulsens indlæg i denne snor. Jeg har tidligere kigget meget på offentlig transport og takster andre steder.

I et lindlæg nævnes Skåne, som simplificerer takstsystemet. men kig også på Tyskland. Jeg har rejst en del i Tyskland. Når man kommer hen til billetautomat er der et hav af muligheder. Har bl.a. stået i Köln i Nordrhein-Westphalen. De automater på Hauptbahnhof giver masser af muligheder i modsætning til vores, og som jeg så det er Nordrhein-Westphalen delt op i områder - det som Frank Poulsen kalder superzoner med en storby eller andet som centrum og superzonen er så delt op i zoner. Man kunne også derfra købe ind i Rheinland-Pfalz. Der er også mange muligheder for turister, hvor man udnytter zoner.

Berlin, München, Hamburg er delt op i ringe. Schleswig-Holstein er delt op i zoner, hvor man køber et antal zoner. På Sjælland køber man pendlerkort fra A-B, og man kan ikke afvige derfra. Ideen med overordnede zoner og den overordnede zone er inddelt i zoner vil være den ideelle løsning i stedet for det såkaldt enklere system, der stod i reklamen for Takst Sjælland, men som er meget indviklet - og meget dyrere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
HectorrailDSB H40

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak