Forundersøgelse af Ny Kastrup Lufthavn Station (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, torsdag 24. januar, 2019, 06:33 (179 dage siden) @ Svend

På ministeriets hjemmeside ligger Sund og Bælts rapport på denne opgave.

Jeg opfatter at Sund og Bælts opgave i dette har meget været at kigge på financieringsmuligheder, herunder bygge parkeringshus. Det (jernbane) faglige, her refereres til tidligere arbejde udført af Banedanmark.

F.eks. fremgår det at der i dag kører op til 13 tog i timen på Øresundsbanen. Dette kan øges med 3 - 5, hvis man kører retningsdrift. 18 tog pr. time kommer der nu næppe til at køre. Realistisk er vel 15 i maksimaltimen.

Det fremgår også at et væsentlig problem er godkendelse, opfatter omkring godstog i tunnellerne (farligt gods)?

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Kagerup - Helsinge Banen
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen