Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanens problemer – anbefalinger fra COWI (Jernbanen i dag)

af andersj, Aalborg, 24/1 2019, 21:45 (1918 dage siden) @ Casper


Jeg synes det fremgår af diskussionen at der er rigtig mange årsager til Kystbanens specielle problemer, og ingen har en fuld analyse af hvilke faktorer der er mest afgørende. Så det er ikke en nem bane at have med at gøre.

COWI kom med disse anbefalinger i deres rapport om Kystbanen i efteråret 2018:

Anbefaling 1: DSB skal fortsætte målrettet og forebyggende vedligeholdelse af materiel. Dette tiltag vil reducere de 20-25 % af årsagerne til forsinkelserne, der tilskrives fejl på materiel.

Anbefaling 2: Banedanmark skal indsætte ekstra personaleressourcer til vedligehold af signaler, så fejl hurtigere kan rettes og normal drift genoptages. Dette vil reducere de 20-25 % af forsinkelserne, der skyldes signalfejl.

Anbefaling 3: DSB skal medvirke til at reducere antallet af sikringsfejl ved minimering af brugen af magnetskinnebremsen. Dette tiltag vil reducere de 10 % af forsinkelser, der skyldes fejl på sporerne.

Anbefaling 4: Banedanmark skal opstille procedurer for håndtering af forsinkelser, så prioritering og håndtering bliver ens, når der opstår forsinkelser. Dette tiltag vil reducere de 10 % af forsinkelserne, der opstår som følge af problemer med styring.

Anbefaling 5: DSB skal sikre gode vendetider uden konflikter mellem ind- og ud-kørende tog i ny køreplan. Aktiviteten vil reducere de 10-15 % af forsinkelserne, der skyldes trafikforhold.

Anbefaling 6: DSB skal opstille rangerplan for Østerport og Københavns Hovedbanegård. Aktiviteten vil reducere de ca. 10 % af forsinkelserne, der skyldes trafikstyring.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak