Kystbanens problemer – anbefalinger fra COWI (Jernbanen i dag)

af mpp, fredag 25. januar, 2019, 11:11 (84 dage siden) @ Georg Schmidt

Tjao – det med magnetskinnebremsen og vedligehold af signaler vil vel blive udbedret når de nye signaler bliver installeret. Vedligeholdelse af tog giver masser af mening, men mon ikke også det vil hjælpe gevaldigt når der kommer nye tog.

Jeg synes det er lidt pudsigt at omkring en tredjedel af forsinkelser simpelthen er fordi køreplanen ikke er optimeret efter de faktiske forhold. Det er mærkeligt at have en køreplan der ikke sikrer at togene kan komme til på Helsingør station, ligesom at det er mærkeligt at det at få tog frem til perroner på Hovedbanen og Østerport ikke er en del af den tekniske køreplan. Der er det vist bare at komme i gang.

Hvorom alting er, virker det til at de ombygninger og projekter der allerede er planlagt vil hjælpe gevaldigt og det virker til at ombygning til s-tog vil være lidt "dobbeltkonfekt".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
DB Cargo Scandinavia A/S
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen