Kystbanens problemer – anbefalinger fra COWI (Jernbanen i dag)

af mpp, fredag 25. januar, 2019, 11:11 (178 dage siden) @ Georg Schmidt

Tjao – det med magnetskinnebremsen og vedligehold af signaler vil vel blive udbedret når de nye signaler bliver installeret. Vedligeholdelse af tog giver masser af mening, men mon ikke også det vil hjælpe gevaldigt når der kommer nye tog.

Jeg synes det er lidt pudsigt at omkring en tredjedel af forsinkelser simpelthen er fordi køreplanen ikke er optimeret efter de faktiske forhold. Det er mærkeligt at have en køreplan der ikke sikrer at togene kan komme til på Helsingør station, ligesom at det er mærkeligt at det at få tog frem til perroner på Hovedbanen og Østerport ikke er en del af den tekniske køreplan. Der er det vist bare at komme i gang.

Hvorom alting er, virker det til at de ombygninger og projekter der allerede er planlagt vil hjælpe gevaldigt og det virker til at ombygning til s-tog vil være lidt "dobbeltkonfekt".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen