Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanens problemer – anbefalinger fra COWI (Jernbanen i dag)

af mpp, 25/1 2019, 13:47 (1911 dage siden) @ P.Jensen

Det springende punkt ved udskiftning af materiel er vel, hvor det skal køre hen fra Hovedbanen. Det er rigtigt at der er noget mere komfort i toget fra Helsingør end fra Frederikssund, Køge og Hillerød, men det kunne lige så godt være et spørgsmål om at hæve komforten dertil. Der er mange regionaltogsture under 30 minutter og der sidder folk så bare ekstra godt. Det mest oplagte er at køre videre mod Kastrup, men de ture overtager svenskerne jo.

Hvis det er materiellet det handler om kan man forestille sig en model hvor der bliver indkøbt "korttursregionaltog" der kan bruges mod Roskilde/Slagelse og Køge/Næstved. Der er på de ruter også masser af stop og modellen med hurtigere ind og udskiftning vil kunne spare tid. Jeg er ikke sikker på at man har grundlag for 9 tog i timen af den slags tog syd for Kbh, men det kan selvfølgeligt godt ske.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak