IC2 i Rumænien (Generelt)

af Banemanden, søndag 10. februar, 2019, 08:50 (71 dage siden) @ OD, Od

Da jeg var ansat i DSB, gennem en længere årrække, og blandt andet var med til opstarten af IC2 og IC4, var dødsdommen over IC2 lavet på baggrund af problemerne med IC4. Jeg oplevede, at togene aldrig fik en chance og led under den dårlige dækning af togenes tilstand.

Og da dobbeltdækkerne sidste år døjede med akslerne og IC4 fik de nødvendige kilometer i hjulene viste det sig pludselig, at de faktisk ikke kørte så skidt som antaget. Der er ihvertfald, jvf. DSBs årsrapport, blevet længere mellem værkstedsbesøgene selvom togene blev kørt væsentligt mere sidste år end tidligere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Svendborg - Fåborg Banen

Danske privatbaner

Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen