IC2 i Rumænien (Generelt)

af gaest, søndag 10. februar, 2019, 13:52 (70 dage siden) @ Christian Bruun

Men modsat MP, så var MA totalt nedslidte og krævede reservedele som ikke umiddelbart kunne skaffes, uden det kostede astronomiske summer for banen.

Det kan godt være det var ment af et godt hjerte med MA som folkegave til polakkerne, men fakta var/er, at MA var så nedslidte, at det nærmest var plat at sende dem derned.

Man kunne lige så godt have ophugget dem selv herhjemme i Danmark.


Som Morten ganske rigtigt skriver: At sammenligne MA og IC2 er som at sammenligne æbler og bananer. Derudover, så er forudsætningerne for selskaberne bag helt forskellige, så når den anonyme gæst skriver at "De holdt jo også MA'erne kørende..." er det ihvertfald en grov generalisering.

Min pointe med at nævne LKR var at de jo faktisk holdt nogle MA kørende i nogen tid, selv om det var under noget nær håbløse forudsætninger. Jeg synes bare vi skal vente med at kalde IC2 i Rumænien en succes indtil de har kørt stabil drift i noget længere tid end LKR holdt den gående med MA.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar
Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen