Ny jernbane i østjylland (Generelt)

af mpp, søndag 10. februar, 2019, 18:28 (9 dage siden) @ andersj

Hvor meget ville man egentligt kunne reducere køretiden København–Aarhus over Fyn? Med timemodellen vil det tage 58 minutter København–Odense og 55 minutter Odense–Aarhus så der kunne man vel i princippet kører omkring 1:50 hvis man ikke stopper i Odense. Bygger man så en ny Lillebæltsbro så man kan køre udenom om Fredericia og udbygger diverse andre steder ville man vel kunne få køretiden sat yderligere ned? Der er givetvist en masse fordele ved at bygge en bane på Kattegatforbindelsen (især i forhold til regional udvikling i Nordvestsjælland og på Samsø), men handler det bare om at køre så hurtigt så muligt mellem København og Aarhus er der vel også andre måder at gøre det på?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen