Danmarks Jernbanemuseum vil bygge for 43 millioner i Marslev (Generelt)

af krabsen, mandag 18. februar, 2019, 12:53 (33 dage siden) @ Togbus

Det er der heller ikke nogen der har påstået.

Hvorfor nævner du så mistede publikumsindtægter som en begrænsende faktor? Du er vist ude i et jernbanenostalgisk ærinde. Et museum skal være rationelt og moderne med trimmede samlinger der kan formidles og fx sten.- bronze- og jernalder formidles ikke bedst i en jættestue ligesom jernbane ikke formidles bedst i en gammel remise når hovedvægten for museet efterhånden kommer til at ligge på koncerter, "rejsekultur", oplevelseslegepladser, IC4 osv.

Fordi det er en af konsekvenserne ved at flytte.

Men hvis du startede med at læse de indlæg du svarer på, så ville du se, at jeg skrev

Formentlig mindre end det vil koste - i anlæg, drift og manglende publikumsindtægter - at flytte alle museumsfaciliteter til et nybyggeri.

Museumsdrift har du tydeligvis ikke meget begreb om; slet ikke om hvad det koster at bygge et nyt museum, 'rationelt og moderne med trimmede samlinger'.
- et museum er i sin natur netop alt andet end rationelt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH385

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen