Ringsted–Odense, en af Europas mest brugte strækninger (Generelt)

af SFJ, torsdag 21. februar, 2019, 22:46 (26 dage siden) @ mpp

Interessant. Hvordan regner man kapacitetsgrænsen ud? Er det i forhold til typerne af trafik eller er også ting som længden af blokke og sikkerhedsafstande med? Mellem Fredericia og Odense er kapacitetsgrænsen nået, men selv med de vestfynske regionaltog er der vel næppe flere tog der end mellem Ringsted og København. Ligeledes Skørping til Aalborg der endda mangler godstog.

Uden at have læst hele Lasses link igennem, så er alt det du nævner med så vidt jeg har forstået (Lasse må rette mig, hvis jeg tager fejl, er endnu ikke blevet undervist i metoden). Princippet i UIC 406 kan afbilledes grafisk. Se f.eks. denne del af en forlæsning fra DTU: https://www.youtube.com/watch?v=nodoH7WcR2g

Man kan vel se sådan på det, at der skal langt færre tog til at nå kapacitetsgrænsen, hvis alle tog kører med samme hastighed/standingsmønster.

Mvh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hørve - Værslev Jernbane

DB Cargo
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen