Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted–Odense, en af Europas mest brugte strækninger (Generelt)

af SFJ, 21/2 2019, 22:46 (1890 dage siden) @ mpp

Interessant. Hvordan regner man kapacitetsgrænsen ud? Er det i forhold til typerne af trafik eller er også ting som længden af blokke og sikkerhedsafstande med? Mellem Fredericia og Odense er kapacitetsgrænsen nået, men selv med de vestfynske regionaltog er der vel næppe flere tog der end mellem Ringsted og København. Ligeledes Skørping til Aalborg der endda mangler godstog.

Uden at have læst hele Lasses link igennem, så er alt det du nævner med så vidt jeg har forstået (Lasse må rette mig, hvis jeg tager fejl, er endnu ikke blevet undervist i metoden). Princippet i UIC 406 kan afbilledes grafisk. Se f.eks. denne del af en forlæsning fra DTU: https://www.youtube.com/watch?v=nodoH7WcR2g

Man kan vel se sådan på det, at der skal langt færre tog til at nå kapacitetsgrænsen, hvis alle tog kører med samme hastighed/standingsmønster.

Mvh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere
DSB MV1102
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak