Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, fredag 22. februar, 2019, 09:05 (372 dage siden) @ Per Sørensen

De ønsker Skånetrafik's kørsel til Østerport ændret til Kastrup, og med start når den er udbygget.
Derefter bør de svenske tog vende der og Kystbanen stadig køre til Kastrup.
Hvis Skånetrafikken ikke belaster "Røret" er der vel plads til Kystbanen!
......
En af ideerne er at køretiden på Kystbanen bliver 7 minutter længere og at de hurtige tog skal køre forbi Nivåtoget ved ophold på Klampenborg etc.

Nu synes jeg endelig vi kommer på rette spor...
S-tog vil ikke kunne forbedre andet end marginalt og være en hindring for den nordlige faste forbindelse.

Kystbanen bør stoppe i Klampenborg, så uregelmæssigheder ikke influerer på den øvrige trafik. Der er to gode omløbsspor, således at togene på Kystbanen fremover kan fremføres med lokomotiver.

Ha. At Skånetog skulle have endestation i Kastrup samtidig med at argumentere for at en ikke-ombygning vil være fremmende for en fast forbindelse i Helsingør lyder bare komisk.

Fra at syntes at S-togsideen var fjollet, er indholdet nu af en karakter at man jo burde fremskynde ombygningen, så kystbanepassagererne kan få glæde af gode komfortable busser i nogle år - og hvis det går som letbanerne, af busser i en uendelighed.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
DSB MY1130
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen