Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flydende Kattegatbro for tog... (Generelt)

af ThomasTT, 22/2 2019, 12:12 (1889 dage siden) @ kme

Det er muligt, du har ret, og det vil så forbedre ideen. Det er bare ikke nok, og det kan aldrig blive nok. Det er ikke muligt at opnå rejsetider, der kan opveje ulemperne ved omstigning.

Det vil tage mindst 60 min at sejle til sjælland og mindst 30 min videre til kbh. Hertil kommer så tid og besvær ved omstigning fra færge til tog. Det kan umuligt konkurrere med selv nuværende forbindelser og rejsetider. At skulle skifte midtvejs duer simpelthen ikke. Hvis man forestillede sig, at man i dag skulle skifte i odense, hvis man rejste med lyntog Aarhus-kbh kunne man lige så vel indstille driften. Alle ville vælge et gennemkørende regionaltog eller bus eller bil.


Nu er du måske lidt venlig overfor mit forslag, men du modsiger altså dig selv. Dagens bedste lyntogsbud fra DSB fra Kbh til Aarhus er 2:51. "Mine" 1:30 (efter din regnestok) er noget mere tillokkende. Smid gerne ekstra 15 min. ind til omskift. Så er vi på 1:45.

Ja jeg var meget venlig overfor dit forslag, og det er du også selv med omskift på kun 15 min. Men selv da vil mange foretrække en uforstyrret rejsetid på de 2.51.

Den realistiske sammenligning er dog med ca 2.20 +/- som er det fremtidige niveau alene på baggrund af allerede vedtagede forbedringer, altså nyt materiel, elektrificering, nye signaler og ringstedbanen. Med investeringer på 10 milliarder som din løsning også vil kræve er vi under 2 timer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak