Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af steenth, fredag 22. februar, 2019, 13:42 (88 dage siden) @ Per Sørensen

Måske burde jeg have fortsat i tråden "Minister vil forundersøge til S-tog på Kystbanen", eller den med at Kystbanen skulle vende på Østerport, men jeg begynder forfra!

Pendlertalsmanden var åbenbart blevet revet med af Ministerens ide (eller valgflæsk?) om S-tog på Kysbanen.
I al fald er en gruppe pendlere overhovedet ikke enige med hans udmelding om S-tog!

Pendlerrepræsentanterne er uenige med ham og har holdt møde med en DSB ansat (?) og fremkommet med et notat der fraråder S-tog, da det vil kræve togbusser i 3 - 5 år og koste milliarder uden at nogen rigtigt får noget ud af det.

Jeg har set et link til en artikel i Helsingør Dagblad, som er bag en betalingsmur.

* Så hvem er de "Pendlerrepræsentanter" - jeg kan ikke se nogen navne
* hvad er det for et notat?
* togbusser i 3-5 år - hvem er kilden til det? Ombygning af køreledningophæng kan ske som aften arbejde., hvis man vælger et ophæng som kan klare både 1500 V og 25 kV.

De vil fremlægge notatet for lokalpolitikere, Trafikministeren og Folketingets Trafikudvalg.
De ønsker Skånetrafik's kørsel til Østerport ændret til Kastrup, og med start når den er udbygget.

Det ligner nogle ikke kender til driftsforhold. Man kan ikke vende tog fra Sverigesiden på Kastrup - hellere ikke efter tilføjelsen af 2 nye perroner.

Derefter bør de svenske tog vende der og Kystbanen stadig køre til Kastrup.
Hvis Skånetrafikken ikke belaster "Røret" er der vel plads til Kystbanen!

Det ligner en gruppe, som ikke kender de virkelige forhold.

En af ideerne er at køretiden på Kystbanen bliver 7 minutter længere og at de hurtige tog skal køre forbi Nivåtoget ved ophold på Klampenborg etc.

Tjaa. De fleste vil have hurtigere tog. At holde Nivåtoget tilbage i Klampenborg er dødtfødt ide.

Nu synes jeg endelig vi kommer på rette spor...
S-tog vil ikke kunne forbedre andet end marginalt og være en hindring for den nordlige faste forbindelse.

S-tog vil kunne giver 10 minutter drift til 2 togsystemer - et langsom til Nivå og et hurtig til Helsingør - det kan man ikke man ikke gøre med reginaltog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen